Feedback
Varan har lagts till i varukorgen

Snacket som sparar stålarna

4 juni 2020
huvudbild_snickerisnack
Bättre kommunikation kan till exempel leda till ännu fler kostnadseffektiva projekt och nöjda kunder. Foto: Zellout
Kommunikationsmissar kostar årligen miljarder för byggbranschen. En nystartad kampanj ska förbättra förutsättningarna för god kommunikation.

Det finns miljarder att spara för byggbranschen, bara genom att man gör sig förstådd. Nu lanserar byggentreprenören TL Bygg kampanjen Snickerisnack med ett bygglexikon, ett fysiskt spel och en kampanjsajt där man kan testa sina kunskaper om branschspråket.

Lanseringen är första steget i ett långsiktigt arbete med att skapa förutsättningar för en god kommunikation.

Förena nytta med nöje

Snickerisnack tar upp branschens fikonspråk på ett lättsamt och underhållande sätt. Orden och begreppen är framtagna av medarbetarna.

På kampanjsajten kan man förutom att testa sina kunskaper i byggspråket, också beställa det fysiska lexikonet gratis eller bidra med fler ord till ordlistan.

– Kampanjen är en påminnelse till oss som arbetar i byggbranschen att prata så att andra förstår. Då blir det ett mer inkluderande klimat och det blir lättare att skapa gemensamma mål. Och varför inte göra det lite roligt på samma gång, säger Roger Sandgren, marknadsansvarig på TL Bygg i ett pressmeddelande.

Fördjupningsmaterial
Mest lästa artiklar
Debatt i fokus
Populära expertsvar
Andra bevakar
Bevaka ämne
Fler nyheter
;