Feedback
Varan har lagts till i varukorgen

YouTube ska locka unga till branschen

14 januari 2020
Sanna Immonen, Martin Modin och Hampus Hedström
I Inkopplat får vi följa med en elektriker, en influencer och en VVS-montör som visar olika installationslösningar på spännande platser i Stockholm. Foto: Youtubekanalen Inkopplat
Installatörsföretagen har lanserat en ny kanal på YouTube som heter Inkopplat. En satsning som ska locka fler unga till installationsbranschen.

Installationsbranschen skriker efter arbetskraft. För att få ungdomar i åldern 13–16 år att få upp ögonen för branschen försöker Installatörsföretagen möta ungdomarna där de befinner sig. De har därför skapat YouTube-kanalen Inkopplat.

Två installatörer och en YouTuber

Programledare för de sex första avsnitten är Hampus Hedström, en erfaren YouTuber som är känd för sin humor. I teamet ingår även två installatörer: VVS-montören Martin från Stockholm och serviceelektrikern Sanna som kommer från Göteborg.

I de första avsnitten befinner sig teamet på Tekniska Museets robot- och spelutställningar, bakom kulisserna på Oscarsteatern och vid skidanläggningen i Hammarbybacken.

Tanken är hela tiden att synliggöra installationsyrkena.

Mest lästa artiklar
Debatt i fokus
Populära expertsvar
Andra bevakar
Bevaka ämne
Fler nyheter
;