Feedback
Varan har lagts till i varukorgen
För närvarande kan det vara problem med att se video för de som inte är inloggade.

YouTube ska locka unga till branschen

14 januari 2020
Sanna Immonen, Martin Modin och Hampus Hedström
I Inkopplat får vi följa med en elektriker, en influencer och en VVS-montör som visar olika installationslösningar på spännande platser i Stockholm. Foto: Youtubekanalen Inkopplat
Installatörsföretagen har lanserat en ny kanal på YouTube som heter Inkopplat. En satsning som ska locka fler unga till installationsbranschen.

Installationsbranschen skriker efter arbetskraft. För att få ungdomar i åldern 13–16 år att få upp ögonen för branschen försöker Installatörsföretagen möta ungdomarna där de befinner sig. De har därför skapat YouTube-kanalen Inkopplat.

Två installatörer och en YouTuber

Programledare för de sex första avsnitten är Hampus Hedström, en erfaren YouTuber som är känd för sin humor. I teamet ingår även två installatörer: VVS-montören Martin från Stockholm och serviceelektrikern Sanna som kommer från Göteborg.

I de första avsnitten befinner sig teamet på Tekniska Museets robot- och spelutställningar, bakom kulisserna på Oscarsteatern och vid skidanläggningen i Hammarbybacken.

Tanken är hela tiden att synliggöra installationsyrkena.

Mest lästa artiklar
Debatt i fokus
Populära expertsvar
Andra bevakar
Bevaka ämne
Fler nyheter
;