Feedback
Varan har lagts till i varukorgen

E-handeln utmanar fastighetsägarna

21 januari 2020
Fastighetsägarna bör ta en mer aktiv roll i att förmedla hemleveranser och digitala tjänster, menar Christoffer Börjesson, Fastighetsägarna Stockholm. Foto: Fastighetsägarna och Mostphotos.
Flödet av leveranser och tjänster till hemmen ökar stadigt. Förändringarna innebär både möjligheter och utmaningar visar en rapport från Fastighetsägarna.
E-handeln dubbleras vart femte år och den utvecklingen beräknas fortsätta. Vi har tidigare skrivit om hur kommunerna och stadsplaneringen påverkas av den kraftigt ökade e-handeln. Det handlar både om det kraftiga antalet ökade leveranser inom kommunen och den ökade mängden emballage som blir en effekt av e-handeln.

Bli abonnent

Vi ger dig daglig fördjupning inom områdena Anläggning, EL & Tele, Förvaltning, Husbyggnad samt VVS.
Nyheter & analyser
Full tillgång till våra artiklar, reportage och analyser.
Expertsvar
Full tillgång till expertsvarsbanken samt möjligheten att ställa frågor till alla våra experter.
Bevakningar & Notifieringar
Bevakningar och notifieringar för alla våra områden och ämnen.
Välj en omfattning som passar dig eller prova kostnadsfritt i 14 dagar
FOKUS
Ett
Fokusera din bevakning och få nyheter, analyser och expertsvar från ett valfritt område. 
Bevakningar
Notifieringar
Expertsvar
Välj ett område
Pris: 3 290 kr/år + moms
Prova kostnadsfritt i 14 dagar
BREDD
Alla
Bredda din bevakning och få full tillgång till nyheter, analyser och expertsvar från alla våra områden.
Bevakningar
Notifieringar
Expertsvar
Alla områden ingår
Pris: 5 190 kr/år + moms
Prova kostnadsfritt i 14 dagar

Jag hjälper dig med abonnemangsfrågor

TELEFON: Öppet kl 8-17 idag

FAKTA Handfasta råd till fastighetsägare:
  • Etablera ett nätverk av tjänsteleverantörer som erbjuder bra priser och en smidig och flexibel lösning till de boende.
  • Skapa ett system av leverantörer av hushållsnära tjänster som är godkända av er
  • Satsa på en affär inom dagligvaror snarare än sällanköpsvaror.
  • Satsa på en affär inom hushållsnära tjänster som köps ofta, snarare än sällan.
  • Etablera samarbeten med aktörer som erbjuder digitala tjänster i hemmet – och tryck på den totala affärsnyttan av att den boende väljer dig framför andra enskilda aktörer.
Källa: Fastighetsägarna Stockholm.
Debatt i fokus
Mest lästa artiklar
Populära expertsvar
Andra bevakar
Bevaka ämne
Fler nyheter
;