Feedback
Varan har lagts till i varukorgen

Dialog med hyresgäster central pusselbit

17 april 2018
huvudbild_samtal
Nära dialog med hyresgästerna kan underlätta renoveringsprocessen. Foto: Michael Erhardsson
Renoveringsbehovet av miljonprogrammet är omfattande. Samtidigt har hyresgäster i de områdena de lägsta genomsnittliga inkomsterna. En forskningsstudie visar att mer än var tredje hyresgäst inte kan acceptera en hyreshöjning vid renovering.
Tusen hyresgäster svarade på frågor om vilka renoveringsåtgärder de prioriterar och hur mycket de kunde acceptera att betala i hyresökning.

Bli abonnent

Vi ger dig daglig fördjupning inom områdena Anläggning, EL & Tele, Förvaltning, Husbyggnad samt VVS.
Nyheter & analyser
Full tillgång till våra artiklar, reportage och analyser.
Expertsvar
Full tillgång till expertsvarsbanken samt möjligheten att ställa frågor till alla våra experter.
Bevakningar & Notifieringar
Bevakningar och notifieringar för alla våra områden och ämnen.
Välj en omfattning som passar dig eller prova kostnadsfritt i 14 dagar
FOKUS
Ett
Fokusera din bevakning och få nyheter, analyser och expertsvar från ett valfritt område. 
Bevakningar
Notifieringar
Expertsvar
Välj ett område
Pris: 3 290 kr/år + moms
Prova kostnadsfritt i 14 dagar
BREDD
Alla
Bredda din bevakning och få full tillgång till nyheter, analyser och expertsvar från alla våra områden.
Bevakningar
Notifieringar
Expertsvar
Alla områden ingår
Pris: 5 190 kr/år + moms
Prova kostnadsfritt i 14 dagar

Jag hjälper dig med abonnemangsfrågor

TELEFON: Öppet kl 8-17 idag

Mest lästa artiklar
Mest sedda inslag
Debatt i fokus
Andra bevakar
Bevaka ämne
Populära expertsvar
Fler nyheter