Feedback
Varan har lagts till i varukorgen

Kommuners arbete med avfall uppskattas

5 december 2014
Resultaten från den årliga mätningen om samhällsservice visar att allmänheten till stor del är nöjda med hur kommunernas verksamhet inom avfall fungerar. Foto: Frugan.
Landets invånare är nöjda med kommunernas verksamheter inom vatten och avlopp samt avfall och miljö men det finns fortfarande områden som kan förbättras. Det visar årets mätning av kundnöjdhet från Svenskt Kvalitetsindex.
Varje år mäter och analyserar Svenskt Kvalitetsindex, SKI, ett stort antal kundnöjdhetsmätningar kring olika tjänster. Mätningarna omfattar olika branscher både avseende privat- och företagskunder som företag och offentlig verksamhet. I slutet av november publicerades årets mätning om samhällsservice.

Bli abonnent

Vi ger dig daglig fördjupning inom områdena Anläggning, EL & Tele, Förvaltning, Husbyggnad samt VVS.
Nyheter & analyser
Full tillgång till våra artiklar, reportage och analyser.
Expertsvar
Full tillgång till expertsvarsbanken samt möjligheten att ställa frågor till alla våra experter.
Bevakningar & Notifieringar
Bevakningar och notifieringar för alla våra områden och ämnen.
Välj en omfattning som passar dig eller prova kostnadsfritt i 14 dagar
FOKUS
Ett
Fokusera din bevakning och få nyheter, analyser och expertsvar från ett valfritt område. 
Bevakningar
Notifieringar
Expertsvar
Välj ett område
Pris: 3 290 kr/år + moms
Prova kostnadsfritt i 14 dagar
BREDD
Alla
Bredda din bevakning och få full tillgång till nyheter, analyser och expertsvar från alla våra områden.
Bevakningar
Notifieringar
Expertsvar
Alla områden ingår
Pris: 5 190 kr/år + moms
Prova kostnadsfritt i 14 dagar

Jag hjälper dig med abonnemangsfrågor

TELEFON: Öppet kl 8-17 idag

FAKTA Om undersökningen

I SKI:s kundundersökning mäts och analyseras ett stort antal aspekter kring kundrelationen till aktörer inom samhällsservice.

Studien görs med hjälp av en statistisk modell som ger en analys av orsakerna till kundernas bedömning, liksom till vilket förtroende kunderna känner. Som bakgrund mäts image, förväntningar, produktkvalitet, service och prisvärdhet/effektivitet.

Personer i åldern 16 till 85 som är bosatta i Sverige samt företag i Sverige med en minst anställd ingår i urvalet. Totalt har 6 909 intervjuer genomförts.

Fördjupningsmaterial
Mest lästa artiklar
Mest sedda inslag
Debatt i fokus
Andra bevakar
Bevaka ämne
Populära expertsvar
Fler nyheter