Feedback
Varan har lagts till i varukorgen

Service till hyresgästerna i Kista

1 juni 2011
Den nya konferensanläggningen med reception och kafé blir hjärtat i servicesatsningen på Kronborgsgränd i Kista.
På Kronoborgsgränd i Ärvinge i Kista i Stockholm erbjuder Atrium Ljungberg sina nya hyresgäster en mängd servicelösningar i hyran. Gemensam reception, konferensanläggning, kafé och hub är bara några av godbitarna.
Satsningen blev möjlig sedan den gamla hyresgästen flyttat ut och lokalerna kunde totalrenoveras samtidigt som den gamla ljushallen byggdes om till en ny mötesplats..

Bli abonnent

Vi ger dig daglig fördjupning inom områdena Anläggning, EL & Tele, Förvaltning, Husbyggnad, Renovering samt VVS.
Nyheter & analyser
Full tillgång till våra artiklar, reportage och analyser.
Expertsvar
Full tillgång till expertsvarsbanken samt möjligheten att ställa frågor till alla våra experter.
Bevakningar & Notifieringar
Bevakningar och notifieringar för alla våra områden och ämnen.
Välj en omfattning som passar dig eller prova kostnadsfritt i 14 dagar
FOKUS
Ett
Fokusera din bevakning och få nyheter, analyser och expertsvar från ett valfritt område. 
Bevakningar
Notifieringar
Expertsvar
Välj ett område
Pris: 3 990 kr/år + moms
Prova kostnadsfritt i 14 dagar
BREDD
Alla
Bredda din bevakning och få full tillgång till nyheter, analyser och expertsvar från alla våra områden.
Bevakningar
Notifieringar
Expertsvar
Alla områden ingår
Pris: 5 990 kr/år + moms
Prova kostnadsfritt i 14 dagar

Jag hjälper dig med abonnemangsfrågor

TELEFON: Öppet kl 8-16 idag

FAKTA Därför tvekar fastighetsägarna

Fastighetsbranschen har hittills varit dålig på att erbjuda sina hyresgäster Facility Management-tjänster. Men det blir bättre tror Camilla Lemnell, marknadsområdeschef för Atrium Ljungbergs innerstadslokaler.

Camilla Lemnell har med sin tidigare bakgrund på FM-företaget Adicci bra koll på läget. Branschen är enligt henne inte motståndare till konceptet men känner en osäkerhet.

Ovana och osäkerhet

– Man är inte vana att arbeta på det viset. Dessutom finns en osäkerhet kring hur man ska ta betalt för den här typen av tjänster och en oro att drabbas av ökad administration, säger hon. Även från FM-leverantörerna finns en oro att binda upp sig för en fast hyra om inte tillräckligt många vill köpa ens tjänster.

Lägre pris och snabbare

Fördelarna med att handla upp tjänster gemensamt är enligt Camilla Lemnell större volymer som renderar lägre priser och kortare inställningstider. Hyresgästen kan också minska sin egen kontorsyta.

Hon tror att fler fastighetsägare hoppar på tåget när de inser att det gör dem mer attraktiva som hyresvärd.

Våga prova!

– Bra tillfälle att prova är när man bygger om eller byter många hyresgäster på en gång. För att lyckas är det viktigt att jobba nära FM-leverantören och vara tydlig mot hyresgästen vad denne betalar för och vinsterna med det.

Fler nyheter
Mest lästa artiklar
Debatt i fokus
Populära expertsvar
Andra bevakar
Bevaka ämne
;