Feedback
Varan har lagts till i varukorgen

Enklare kontakt med hyresgäster

24 februari 2011
Digitala kommunikationstavlan Agera 19 gör det möjligt för förvaltaren att uppdatera informationen från en dator. Hyresgästen kan logga in med beröringsfri nyckel och ta del av individuell information, men även göra tvättstugebokning eller lämna felanmälan.
En digital kommunikationstavla förenklar kontakterna mellan hyresgäster och fastighetsägare. Informationen uppdateras via webben och hyresgästen kan göra bokningar och felanmälan.

Med kommunikationstavlan Agera 19 ska fastighetsägare kunna kommunicera enklare med sina hyresgäster.

Via en webbläsare kan förvaltaren se till att boendeinformationen alltid är uppdaterad. Ny boendeinformation kan enkelt publiceras till önskad entré.

Moduluppbyggt gränssnitt

– Tavlan har ett moduluppbyggt och öppet gränssnitt. Det ger förvaltaren stor valfrihet att välja vad som ska visas. Det kan vara en spegling av den egna webbplatsen eller till och med reklammeddelanden, säger Fredrik Karlsson hos leverantören Aptus Elektronik.

Individuella tjänster

Med hjälp av en beröringsfri nyckelbricka kan hyresgästen identifiera sig mot tavlans inbyggda läsare. Därmed går det att ta del av individuell information som energianvändning eller specifika meddelanden till lägenhetsinnehavaren.

Samtidigt går det även att med hjälp av tavlans pekskärm göra tvättstugebokningar och lämna felanmälan.

Tålig pekskärm

Enligt företaget är kommunikationstavlans pekskärm prövad för offentliga miljöer. Den ska vara vatten- och dammtålig, och innehåller heller ingen fläkt eller hårddisk som kan gå sönder. Eftersom tavlan är försedd med en rörelsedetektor är skärmen aktiv enbart när den används.

Fler nyheter
Mest lästa artiklar
Debatt i fokus
Populära expertsvar
Andra bevakar
Bevaka ämne
;